Білім беру мекемесінің ата-аналар кодексі
АТА-АНАЛАРДЫҢ ҚҰҚЫҒЫ БАР
Ата-аналар кодексі
Білім беру мекемесінің ата-аналар кодексі ата-ананың кәмелетке толмаған оқушы баланың заңды тұлғасы ретінде оның тәртібінің қалыптасуына, оқу процесі мен оқытушыларға, мектеп әкімшілігіне құрметпен қарауына және білім беру мекемесінде ыңғайлы және қауіпсіз жағдайдың орнауына ықпал етуі тиіс.
ЖАЛПЫ ЕРЕЖЕЛЕР
1.1. Осы Білім беру мекемесінің ата-аналар Кодексі (бұдан әрі – Кодекс) Қазақстан Республикасы Конституциясының ережелеріне, Қазақстан Республикасының 2007 жылғы 27 шілдедегі «Білім туралы», 2015 жылғы 18 қарашадағы «Жемқорлыққа қарсы әрекет», 2011 жылғы 26 желтоқсандағы № 518-IV «Неке және отбасы туралы», 2002 жылғы 8 тамыздағы № 345 «Қазақстан Республикасында баланың құқықтары туралы» Заңдарына сәйкес жасалды.
1.2. Кодекстің мақсаты: ата-аналар үшін бірыңғай ережелер мен міндеттерді енгізу
1.2. Кодекстің мақсаты: ата-аналар үшін бірыңғай ережелер мен міндеттерді енгізу
АТА-АНАЛАРДЫҢ ҚҰҚЫҒЫ БАР
2.1. Балалардың негізгі орта білім алғанға дейін жалпы білім беру мекемесін және оқу формасын таңдауға;
2.2. Білім беру мекемесінің Жарғысымен және білім беру қызметін реттейтін басқа да құжаттармен танысуға;
2.3. Мектеп басқару ісіне қатысуға, атап айтқанда, Қамқорлық кеңесін сайлауға және сайлануға (жалпы мектеп ата-аналар комитеті), сынып және жалпы мектеп ата-аналар жиналысына қатысуға және пікір айтуға;
2.4. Ата-аналар жиналысы, Қамқоршылық кеңесі және ата-аналар қоғамдастығының білім беру мекемесінің әкімшілігімен кездесуі жөнінде уақытылы хабардар болуға;
2.5. Білім берудің мазмұнымен, қолданыстағы оқу және тәрбие әдістемелігімен, тәрбие жұмыстарын оқыту технологияларымен және баласының оқу үлгерімі бағаларымен танысуға;
2.6. Білім беру мекемесінің аттестаттау қорытындысы бойынша үйде оқытылатын баланы мектепке оқуға ауыстыруға;
2.7. Оқушылар арасындағы, оқытушылар мен оқушылар, оқытушылар мен ата-аналар арасындағы келіспеушілік жағдайларды шешуге мектеп әкімшілігіне шағымдануға;
2.8. Зайырлы құндылықтар негізінде балаларды адамгершілік және қазақстандық патриоттық рухта тәрбиелеуді қамтамасыз етуге;
2.9. Ата-аналар жиналысына қатысуға, сонымен қатар баласымен бірге тұрмаған жағдайда, егер заңға қайшылық етпесе және балаға (дене бітімі, моральдық, психологиялық жағынан) зиян келтірмесе, ол туралы ақпарат алуға;
2.10. Баласының үлгерімі және тәртібі жөнінде мәселе туындаған жағдайда, жағдайды талқылау үшін Педагогикалық кеңес отырысына кеңес беру құқығынсыз қатысуға;
2.11. Бала құқықтарының орындалуына талап қоюға;
2.12. Негіз болған жағдайда, керек деп санаса, алдын ала келісім бойынша мұғаліммен кездесуге (сабақтан кейін);
2.13. Ата-аналар жиналыстарында, Қамқоршылық кеңесінің отырыстарында, сонымен қатар білім беру мекемесі директорымен кездесу кезінде білім беру мекемесіне ескертулер мен ұсыныстар жасауға;
2.14. Оқушыларды тексерудің жоспарлы түрлері (психологиялық, психологиялық-педагогикалық) туралы ақпараттарды алуға, осындай тексерулерді өткізуге келісім беруге немесе қатысуға, тексерулерді өткізуден немесе қатысудан бас тартуға, өткізілген тексерулердің қорытындысы жөнінде ақпарат алуға;
2.15. Қазақстан Республикасының заңнамаларында көрсетілген жекеленген санаттағы оқушылар мен тәрбиеленушілерге берілетін қосымша жеңілдіктермен уақытылы материалдық көмек көрсетілуіне ықпал етуге;
2.16. Балаларды психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссияның тексеруіне, тексеру нәтижелері бойынша алынған тексеру қорытындысын және ұсынымдарын талқылауға қатысу барысында балаларды оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастыру үшін ұсынылған шарттарға қатысты пікірлерін айтуға;
2.17. Білім беру мекемесін басқаруға қатысуға (Қамқорлықшылық кеңесі).
2.2. Білім беру мекемесінің Жарғысымен және білім беру қызметін реттейтін басқа да құжаттармен танысуға;
2.3. Мектеп басқару ісіне қатысуға, атап айтқанда, Қамқорлық кеңесін сайлауға және сайлануға (жалпы мектеп ата-аналар комитеті), сынып және жалпы мектеп ата-аналар жиналысына қатысуға және пікір айтуға;
2.4. Ата-аналар жиналысы, Қамқоршылық кеңесі және ата-аналар қоғамдастығының білім беру мекемесінің әкімшілігімен кездесуі жөнінде уақытылы хабардар болуға;
2.5. Білім берудің мазмұнымен, қолданыстағы оқу және тәрбие әдістемелігімен, тәрбие жұмыстарын оқыту технологияларымен және баласының оқу үлгерімі бағаларымен танысуға;
2.6. Білім беру мекемесінің аттестаттау қорытындысы бойынша үйде оқытылатын баланы мектепке оқуға ауыстыруға;
2.7. Оқушылар арасындағы, оқытушылар мен оқушылар, оқытушылар мен ата-аналар арасындағы келіспеушілік жағдайларды шешуге мектеп әкімшілігіне шағымдануға;
2.8. Зайырлы құндылықтар негізінде балаларды адамгершілік және қазақстандық патриоттық рухта тәрбиелеуді қамтамасыз етуге;
2.9. Ата-аналар жиналысына қатысуға, сонымен қатар баласымен бірге тұрмаған жағдайда, егер заңға қайшылық етпесе және балаға (дене бітімі, моральдық, психологиялық жағынан) зиян келтірмесе, ол туралы ақпарат алуға;
2.10. Баласының үлгерімі және тәртібі жөнінде мәселе туындаған жағдайда, жағдайды талқылау үшін Педагогикалық кеңес отырысына кеңес беру құқығынсыз қатысуға;
2.11. Бала құқықтарының орындалуына талап қоюға;
2.12. Негіз болған жағдайда, керек деп санаса, алдын ала келісім бойынша мұғаліммен кездесуге (сабақтан кейін);
2.13. Ата-аналар жиналыстарында, Қамқоршылық кеңесінің отырыстарында, сонымен қатар білім беру мекемесі директорымен кездесу кезінде білім беру мекемесіне ескертулер мен ұсыныстар жасауға;
2.14. Оқушыларды тексерудің жоспарлы түрлері (психологиялық, психологиялық-педагогикалық) туралы ақпараттарды алуға, осындай тексерулерді өткізуге келісім беруге немесе қатысуға, тексерулерді өткізуден немесе қатысудан бас тартуға, өткізілген тексерулердің қорытындысы жөнінде ақпарат алуға;
2.15. Қазақстан Республикасының заңнамаларында көрсетілген жекеленген санаттағы оқушылар мен тәрбиеленушілерге берілетін қосымша жеңілдіктермен уақытылы материалдық көмек көрсетілуіне ықпал етуге;
2.16. Балаларды психологиялық-медициналық-педагогикалық комиссияның тексеруіне, тексеру нәтижелері бойынша алынған тексеру қорытындысын және ұсынымдарын талқылауға қатысу барысында балаларды оқыту мен тәрбиелеуді ұйымдастыру үшін ұсынылған шарттарға қатысты пікірлерін айтуға;
2.17. Білім беру мекемесін басқаруға қатысуға (Қамқорлықшылық кеңесі).
АТА-АНАЛАР МІНДЕТТІ:
3.1. Балаларының дене бітімі және психологиялық денсаулығына, адамгершілік жағынан дамуына зиян келтірмей, олардың құқықтары мен мүдделерін қорғауға, кемсітушілікке, дөрекі, қатыгез, адамдық қадір-қасиетті қорлайтын қарым-қатынасты қоспағанда балаларды тәрбиелеуге.
3.2. Баланың дене бітімі, адамгершілік және интеллектуалдық дамуының негізін қалыптастыруға;
3.3. Баламен тең қарым-қатынаста болуға.
3.4. Баланың пікірін ескере отырып, оны бағыттауға, оған кеңес беруге.
3.5.Балалардың негізгі жалпы білім алуын қамтамасыз етуге және олардың жалпы білім беру мектебі немесе оған мәртебесі бойынша теңестірілген басқа білім беру мекемесінде жалпы орта (толық) білім алуына ыңғайлы жағдай жасалуын қамтамасыз етуге.
3.6. Білім беру мекемесінің Жарғысын орындауға.
3.7. Сипаты бойынша педагогтың кәсіби міндеттеріне кірмейтін мәселелер бойынша мұғалімнің жұмысына негізсіз араласуына жол бермеуге.
3.8. Қазақстан Республикасы заңының «Неке және отбасы» туралы 70 бабына сәйкес ата-аналары баласының денсаулығына, тәрбиесіне, көңіл бөлу керек, қамқорлық жасауына физикалық, психикалық рухани
3.9. адамгершілік жағынан дамуына жауапкершілікпен қарауына жағдай жасалуына;
3.10. Баланың дұрыс қалыптасуына қаржылық мүмкіншілігіне қарай жағдай жасау;
3.11. Баланы оқу құралдарымен қамтамсыз ету, үйде баланың өміріне, дамуына, дем алуына мүмкіншілік жасау, оқу тапсырмаларын орындауға көмектесуге, мектеп киімін және заттарын түгендеп, мектепке шығарып салуға;
3.12. Сынып жетекшісінің немесе білім беру мекемесі әкімшілігінің шақыруымен ата-аналар жиналысына қатысуға;
3.13. Баланың денсаулығына қарай өз қалауымен сыныптан, немесе мектептен тыс шараларға қатысуына рұқсат етуге;
3.14. Баланың денсаулығына байланысты созылмалы сырқаты бар екендігін, мүгедектігін, немесе сырқаттанып мектепке келмейтіндігі туралы мектеп әкімшілігіне хабардар етуге;
3.15. Дәрігердің, мұғалімдердің полиция қызметкерлерінің,педагогикалық кеңестің,психолог-дәрігерлер комиссиясының, кәмелетке толмаған жасөспірімдер комиссиясының балаға қатысты талаптарын орындауға;
3.16. Мектеп қызметкерлерінің кәсібіне, қызметіне құрметпен қарап,мұғалімдермен тығыз байланыста болып, балаға біржақты (бірдей)талап қою білуге;
3.17. Қазақстан Республикасының «Жемқорлыққа қарсы қозғалыс» туралы заңының 23 бабына сәйкес, жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру мақсатында ата-аналардан ақшалай қаржы жинауға тиым салынатындығы туралы.
АТА-АНАЛАРДЫҢ ЖАУАПКЕРШІЛІГІ:
4.1. Ата-аналар (заңды қамқоршылар) баланың тәрбиесіне жалпыға бірдей білім беретін мекемеде білім алуына мүмкіндік жасауға;
4.2. Қазақстан Республикасы заңнамаларына сәйкес бала тәрбиесіндегі міндеттерді орындамаған жағдайда және баласына қатысты заңбұзушылық әрекет жасаған жағдайда ата-ана әкімшілік, құқықбұзушылықпен күрес қызметкерлерінің алдында жауап беруге міндетті;
4.3. Ата-анасы немесе заңды қамқоршысы 14 жасқа толмаған балаға жасалған заң бұзушылық пен зорлық-зомбылық әрекетіне қылмыстық жауапкершілікке тартылады;
4.4. Қамқоршылығына алған баланың тәрбиесіне көңіл аудармаса, назардан тыс қамқорлықсыз қалдырса немесе басқа да жеке өз мансабы үшін пайдаланған жағдайда қамқоршысы заң алдында жауап беруге міндетті;
4.5. Осы атаулы кодекстегі ереже бұзылса ата-аналар тарапынан қаралады. Қамқоршылық кеңестің отырысында қажет болған жағдайда – құқық қорғаушы өкілінің қатысуымен қаралады.
3.2. Баланың дене бітімі, адамгершілік және интеллектуалдық дамуының негізін қалыптастыруға;
3.3. Баламен тең қарым-қатынаста болуға.
3.4. Баланың пікірін ескере отырып, оны бағыттауға, оған кеңес беруге.
3.5.Балалардың негізгі жалпы білім алуын қамтамасыз етуге және олардың жалпы білім беру мектебі немесе оған мәртебесі бойынша теңестірілген басқа білім беру мекемесінде жалпы орта (толық) білім алуына ыңғайлы жағдай жасалуын қамтамасыз етуге.
3.6. Білім беру мекемесінің Жарғысын орындауға.
3.7. Сипаты бойынша педагогтың кәсіби міндеттеріне кірмейтін мәселелер бойынша мұғалімнің жұмысына негізсіз араласуына жол бермеуге.
3.8. Қазақстан Республикасы заңының «Неке және отбасы» туралы 70 бабына сәйкес ата-аналары баласының денсаулығына, тәрбиесіне, көңіл бөлу керек, қамқорлық жасауына физикалық, психикалық рухани
3.9. адамгершілік жағынан дамуына жауапкершілікпен қарауына жағдай жасалуына;
3.10. Баланың дұрыс қалыптасуына қаржылық мүмкіншілігіне қарай жағдай жасау;
3.11. Баланы оқу құралдарымен қамтамсыз ету, үйде баланың өміріне, дамуына, дем алуына мүмкіншілік жасау, оқу тапсырмаларын орындауға көмектесуге, мектеп киімін және заттарын түгендеп, мектепке шығарып салуға;
3.12. Сынып жетекшісінің немесе білім беру мекемесі әкімшілігінің шақыруымен ата-аналар жиналысына қатысуға;
3.13. Баланың денсаулығына қарай өз қалауымен сыныптан, немесе мектептен тыс шараларға қатысуына рұқсат етуге;
3.14. Баланың денсаулығына байланысты созылмалы сырқаты бар екендігін, мүгедектігін, немесе сырқаттанып мектепке келмейтіндігі туралы мектеп әкімшілігіне хабардар етуге;
3.15. Дәрігердің, мұғалімдердің полиция қызметкерлерінің,педагогикалық кеңестің,психолог-дәрігерлер комиссиясының, кәмелетке толмаған жасөспірімдер комиссиясының балаға қатысты талаптарын орындауға;
3.16. Мектеп қызметкерлерінің кәсібіне, қызметіне құрметпен қарап,мұғалімдермен тығыз байланыста болып, балаға біржақты (бірдей)талап қою білуге;
3.17. Қазақстан Республикасының «Жемқорлыққа қарсы қозғалыс» туралы заңының 23 бабына сәйкес, жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру мақсатында ата-аналардан ақшалай қаржы жинауға тиым салынатындығы туралы.
АТА-АНАЛАРДЫҢ ЖАУАПКЕРШІЛІГІ:
4.1. Ата-аналар (заңды қамқоршылар) баланың тәрбиесіне жалпыға бірдей білім беретін мекемеде білім алуына мүмкіндік жасауға;
4.2. Қазақстан Республикасы заңнамаларына сәйкес бала тәрбиесіндегі міндеттерді орындамаған жағдайда және баласына қатысты заңбұзушылық әрекет жасаған жағдайда ата-ана әкімшілік, құқықбұзушылықпен күрес қызметкерлерінің алдында жауап беруге міндетті;
4.3. Ата-анасы немесе заңды қамқоршысы 14 жасқа толмаған балаға жасалған заң бұзушылық пен зорлық-зомбылық әрекетіне қылмыстық жауапкершілікке тартылады;
4.4. Қамқоршылығына алған баланың тәрбиесіне көңіл аудармаса, назардан тыс қамқорлықсыз қалдырса немесе басқа да жеке өз мансабы үшін пайдаланған жағдайда қамқоршысы заң алдында жауап беруге міндетті;
4.5. Осы атаулы кодекстегі ереже бұзылса ата-аналар тарапынан қаралады. Қамқоршылық кеңестің отырысында қажет болған жағдайда – құқық қорғаушы өкілінің қатысуымен қаралады.
введите текст